Om mig
Jag är en glad och engagerad landskapsarkitektstudent med bas i både Stockholm och Uppsala. På sommaren hittar du mig oftast utanför Åmål, där jag fixar och donar i min sommarstuga. Mitt intresse för friluftsliv, tillsammans med cykling och löpning, präglar sommarhalvåret. På vintern blir det mycket långfärdsskridskoåkning och längdskidåkning. Jag har ett självständigt driv, är inte rädd för att ta initiativ och är bra på att hitta kreativa lösningar.
Nedan presenteras kort ett urval från mina erfarenheter och utbildningar.
Erfarenhet
E-commerce Coordinator
Desenio Group | sep 2017 – maj 2024
Administrering av nya produkter, koordinering av översättningar till lanseringar av nya marknader samt stöttning åt marknadsteamet med texter, kampanjer och nyhetsbrev.
Utbildning
Landskapsarkitekt
SLU Uppsala | 2021 – 2026
Planering, gestaltning, projektering, förvaltning och naturvård av olika utomhusmiljöer, både i staden och i det omgivande kultur- och naturlandskapet.

Diploma of Communication Design
Torrens University Melbourne | 2016 – 2017
Branding, visuell kommunikation, webbdesign, 3D-modellering, användarvänlig design, illustration, konceptutveckling och typografi.

Grafisk Design Start
Berghs School of Communication | okt – dec 2015
En inspirerande introkurs i grafisk design, visuell kommunikation, konceptutveckling och typografi.

Kandidatexamensarbete
Mitt kandidatexamensarbete är skrivet tillsammans med en kurskamrat och handlar om barn och kulturmiljöer.
Läs det här.
Sammanfattning:
Jordens natur- och kulturarv är hotat av flera faktorer, däribland okunskap. Arbetet syftar till att undersöka hur naturnära kulturmiljöer kan användas för barns lek och pedagogisk förmedling av platsens historia. Arbetet riktar fokus mot Knivsta kommun och kulturmiljön Broborg och använder platsen som exempel för att ta fram utvecklingsmöjligheter för att göra platsen mer intresseväckande och lärorik för barn i förskoleåldern. Resultatet presenterar nuläget för Broborg och identifierar flera möjligheter för anpassning och utveckling för platsen. Trots bristen på lekredskap kan den varierande terrängen och vegetationen erbjuda en stimulerande lekmiljö. Inom perspektivet utomhuspedagogik betonas vikten av att använda platsens historia som ett verktyg i lärandet där förslag inkluderar en klassrumsliknande plats för utomhusundervisning och förslag som gör platsen mer tillgänglig för alla barn. Fullständig tillgänglighet bedöms som osannolik. Slutsatserna stöds av tidigare forskning som framhåller naturen och kulturmiljöer som viktiga resurser för barns lek och lärande. Genom att använda dessa insikter konkret i ett förslag ger arbetet ett praktiskt exempel på hur naturnära kulturmiljöer kan utvecklas för barns förståelse för kulturhistorien och perspektivet dåtid, nutid och att de har möjlighet att påverka framtiden. Arbetet avslutas med en reflektion över teoretiska ramverk och erkänner möjligheten av barns perspektiv inte nödvändigtvis återspeglas i bedömningen av Broborg. Sammantaget bidrar detta kandidatexamensarbete till diskussionen om hur man kan utveckla naturnära kulturmiljöer för barn samtidigt som möjligheterna för kulturarvets bevarande ökas genom barns ökade kunskap.